Klantenservice Nuon

Nuon klantenservice | Telefoonnummer 0900-0700

Ben jij aan het nadenken over het overstappen naar een andere energieleverancier? Dan is het goed om ook eens de medewerkers van de klantenservice bij Nuon te contacteren. We hebben in Nederland immers een heel ruime keus als het aankomt op de keuze voor een leverancier van gas en stroom en allemaal verschillen ze weer van elkaar. Zo zetten sommige leveranciers zich bijvoorbeeld sterk in voor duurzame energie, sterker nog, bij sommige kun je alleen groen stroom en groen gas afnemen. Voor andere is dat weer helemaal niet van belang, zij richten zich vooral op het realiseren van een zo laag mogelijke prijs. Je kunt via de klantenservice van Nuon achterhalen hoe zij precies in deze discussie staan, kiezen zij voor de laagste prijs of voor duurzaamheid? Of weten zij deze beide met elkaar te combineren? Een andere reden om hen eens te contacteren, is om te achterhalen wat hun tarieven nu precies zijn. Uiteraard kun je dit ook op hun website wel vinden, maar soms is het gewoon prettiger om hulp te krijgen bij het uitzoeken van dit soort zaken en de klantenservice van Nuon staat hiervoor voor jou klaar!

Klantenservice Nuon bereiken

Zoals met veel moderne bedrijven het geval is, kun je ook de klantenservice bij Nuon op verschillende manieren bereiken. Je kunt uiteraard naar hun website gaan om daar de verschillende opties te bekijken en je zult dan zien dat je hen bijvoorbeeld kunt bellen, maar dat je ook kunt kiezen voor het eerst bekijken van de veelgestelde vragen met daarbij de antwoorden die zij op hun website voor je op een rijtje hebben gezet. Ook kun je ervoor kiezen om via de chatfunctie in contact te komen met een van de medewerkers van de klantenservice van Nuon. Waar gaat jouw voorkeur nu naar uit? Sommige mensen houden gewoon niet zo van het werken met computers, ze zijn er niet zo goed in of ze vinden het maar onpersoonlijk. Zij zullen dan eerder kiezen voor de telefoon. Het nadeel van bellen is echter dat je vaak lang in de wacht moet staan en dat je te maken krijgt met een keuzemenu. Vaak krijg je in een dergelijk menu veel te veel verschillende keuzes voorgeschoteld, waardoor je op het eind niet meer weet wat de eerste opties waren. Dat maakt het telefonisch benaderen van de klantenservice van Nuon voor sommigen weer erg lastig.

Uitgeschreven keuzemenu

Gelukkig hoeven keuzemenu’s nu niet langer een belemmering te vormen! De website De Klantenservice heeft namelijk van diverse bedrijven, waaronder Nuon, het telefonische keuzemenu volledig uitgeschreven. Zo kun je zien dat als je belt met de klantenservice bij Nuon, je in eerste instantie zeven verschillende opties voorgelegd krijgt. Wil jij iets regelen met betrekking tot je termijnbedrag, je rekeningnummer of je betaalwijze, dan moet je kiezen voor optie 1. Vervolgens krijg je dan weer verschillende mogelijkheden voorgelegd, namelijk:

  • toets 1 als je het termijnbedrag wilt verhogen
  • toets 2 als je het termijnbedrag wilt verlagen
  • toets 3 als jij je rekeningnummer wilt wijzigen
  • toets 4 als je vanaf nu via automatische incasso wilt betalen
  • toets 5 als je andere gegevens wilt gaan wijzigen

En zo werkt de klantenservice van Nuon dus met een zeer gespecificeerd menu. Het is natuurlijk heel erg prettig als je dit vooraf al door kunt nemen, zodat je weet welke opties jij moet kiezen. Dat maakt het doorlopen van het gehele menu een stuk eenvoudiger en efficiënter. Wil jij ook bellen met de klantenservice bij Nuon? Ga dan eerst naar de site De Klantenservice en zoek uit welke nummers jij in het keuzemenu moet kiezen! Lees meer…